Sunday, November 16, 2008


Hai...Rai
apa kabar dirimu sudah lama tak mendengar kabar darimu....aku berharap imammu masih seperti dulu....sekuat semangatmu.....menghafal ayat-ayat kalam Allah....satu demi satu, sehingga kamu fahami ayat demi ayat.....gmn hafalanmu sekarang? aku ingat ketika kamu berulang kali menghafal halaman yang sama...ustaz memarahimu berulang kali, tapi ketika itu aku yakin takan ada airmata yang mengalir. karna aku tau kamu seorang yang tegar. dipesantren impian kita, dipedalaman yang betul-betul terpencil yang tiada satu orangpun tau siapa kita. kita bertiga mewarnai hari-hari dengan ayat suci tak ada kata bosan ketika itu, kita begitu menikmati mimpi kita. kita bermimpi sama-sama menjadi "hafizah"

kamu ingat itu.....
kamu tau aku rindu suasana itu....

sahabatmu
Ismah


aku tersenyum ketika membaca emailmu sambil kuusap airmata yang mengalir dipipiku....kalau kamu tau akupun rindu...rindu sekali...lebih-lebih rindu pada diriku sendiri......aku malu ketika membaca emailmu sekaligus sedih, rasanya begitu futur diri ini. bahkan aku tak tau sejauh mana aku tertinggal darimu. pasti kamu sudah jauh melangkah dariku...karna suasana tempatmu yang mendukung, murajaah kepada syaih-syaih disana. kurasa kamu lebih nyaman disana sekarang.....

terimakasih sahabatku untuk mengingatkanku semoga Allah selalu menjaga persahabatan kita.....InsYaAllah mulai hari ini aku akan meneruskan impian itu.....
Kuatkanlah azamku ya Allah....

Ahsanunadia

0 comments:

 

::....mEngGapAiRidhAiLaHi..::: hanya sebuah coretan kecil dari berlembar-lembar cerita yang kulalui Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template